I did it!

Shit vad jag är stolt över mig själv nu! Nästan 200 mil på amerikanska landsvägar, motorvägar och i stadstrafik. Utan att ens bli stoppad av polisen! ;) idag körde vi från Monterey till San Francisco och lämnade tillbaka hyrbilen när vi kom fram. Sen tog vi Barten (typ tunnelbana) till Powell street, knatade sista 100 meterna och checkade in på hotell Bijou. Vid det laget var visserligen mina armar ungefär 75 meter långa efter att ha släpat på ryggsäck, två resväskor och en påse. Men åh så skönt att komma in på rummet och lasta av allt! 
Sen gick vi ut och åt, och shoppade. C shoppade mest, byxor, tröjor, keps och bilar. Jag fyndade jeans för 70 spänn och lite annat. Sen lyckades vi gå vilse i köpcentret bredvid, kom ut på fel gata och visste inte var vi var. Men det är ju inte värre än att fråga första bästa om vägen och vips var vi på rätt väg igen. 
 
Mitt intryck av staden hittills är: en salig blandning av slipsnissar och personer utan fast adress. Högljutt, stimmigt, kletigt men mysigt och charmigt. 
Imorgon ska vi iväg på sightseeing, vi ska ner till Fisherman's wharf Iallafall. Och så tänkte jag ta resans första öl imorgon, bara en sån sak! ;) har bara inte blivit av innan.
 
Nu är det dax att sova, natti!

Kommentarer
Postat av: Berit

Du har rätt att vara stolt! Själv hade jag aldrig vågat. Kul att ha fått vara med på ett hörn i alla fall! Kram på er

2012-07-07 @ 16:02:01
Postat av: Ylva

Jag undrar vart den tjejen tog vägen som jag kände, hon som bara körde till Ikea för annars skulle hon inte komma till Ikea. Själv är jag ungefär samma som då, kör mest till Runkarp. Mycket imponerad av dig! Kram!

2012-07-19 @ 13:17:02
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0