Konstig dröm

Inatt hade jag min första obehagliga dröm om USA. Jag och sonen hade varit på Disneyland och skulle åka buss till en annan stad, men medan jag varit upptagen med nånting hade sonen smitit ut från bussen. Märkte detta när busschauffören startade bussen och drog iväg så dammet yrde runt däcken. Sprang fram till henne och berättade vad som hänt och att hon skulle stanna bussen. How old is he? frågade hon bara torrt. He's 5, svarade jag. Then he can take care of himself, svarade hon utan att bemöda mig med en blick. No no, you don't understand, he's from Sweden, doesn't speak the language. Men den överviktiga busschauffören var bestämd.
Så genom fönstren såg jag landskapen passerade förbi i väntan på nästa stopp så jag kunde hoppa av och ta mig tillbaka för att leta igenom Disneyland efter min stackars ensamma unge. Konstig och obehaglig dröm..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0