Sunshine!

Det var dax att göra fint på både mammas och pappas gravar idag. Jag är inte direkt känd för att ha gröna fingrar (det är sonen som är blomansvarig hos oss, sen två år tillbaka - minst!), men jag är inte den som är den.
Tycker det är viktigt att klä sig efter behov, så jag valde det här när jag skulle påta i jorden:
Och så här snyggt blev det, jag är rätt imponerad själv!
Tror dock att jag eventuellt skrämde en stackars tant rejält. Vid den ena graven är det ganska svårgrävt med en massa rötter. Jag hade en dålig spade och fick ta i ordentligt för att kunna få bort den gamla jorden. Varmt, svettigt och till slut hade jag typ kramp i benen och tog i för allt jag hade och hade förmodligen ett ganska galet ansiktsuttryck medan jag attackerade rötterna genom att hugga för kung och fosterland. Och DÅ passade den gamla tanten på att susa förbi mig på cykel. Hon såg aldeles förskräckt ut och tog en annan väg tillbaka. Alltså, förlåt damen om du skulle råka läsa det här. Jag skulle inte gräva upp eller ner nån eller nåt annat galet, jag var bara irriterad på rötterna, okej?
När jag var på väg hem igen såg det ut såhär - 30 grader! I love it!
Och sonen roade sig idag med...genom att plocka sniglar.."Men snäääääälla mamma, kan jag inte få ta hem dem?"
Sen blev det lite spel och jordgubbar och cola på en altan. That's it folks!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0