Stockholm

Stockholm, Stockholm, du vackra härliga huvudstad!
Jag blir som ett barn på nytt när jag kommer till Stockholm. Det finns ju så mycket att göra! Förra gången var vi på Polismuseet och jag tror jag hade minst lika roligt som 4-åringen.
Den här gången tog vi direkt en taxi till hotellet för att hämta ut våra Stockholm a la carte-kort. Jag rekommenderar detta kort varmt! Det ger fria resor med lokaltrafiken plus fria entreer till massa ställen.
Vi tog bussen till Naturhistoriska och kollade på dinosaurier och vulkaner och massa annat.
Sen fortsatte vi direkt till Haga och Fjärilshuset. Det var svårt att fota där eftersom det var 28 'C och det blev imma på kameran hela tiden. Det såg mycket värre ut när jag fotade och kollade på displayen, men jag ser nu på datorn att det inte blev så himla suddigt ändå.
Där hänger en hel barnkammare, massa puppor på rad.
Det var jättefint att se alla fjärilar som fladdrade omkring. Vissa var jättestora, andra små men fina var dom allihop! Fanns en som var klarblå och silverfärgad som var större än min hand, men den ville aldrig stanna så jag fick inte med den på bild.
Det här var sonens favorit! Att få klappa koikarparna. I början var det läskigt, men sen var det bara roligt.
Sen åkte vi hem till hotellet och vilade en sväng, därefter ut på stan för fika med en gammal kompis. Men det får ni läsa om i nästa inlägg. Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0