San Francisco, here we come!

 
Nja vi ska sova här en natt till först. Ligger nu nerbäddade med Animal planet på tv:n. Det är ju lite lyx för oss som bara har standardutbudet av kanaler hemma! :) 
Men imorgon ska vi avverka sista timmarna i bilen innan vi når vår slutdestination på den här resan - San Francisco. Vi kommer bo sista 5 nätterna på hotell Bijou, nära spårvagn och bussar och mitt i downtown SF. Det innebär att vi lämnar tillbaka bilen imorgon..det känns vemodigt. Vill inte lämna den och vi vill inte åka hem! Det finns inget jag saknar i Sverige förutom vissa personer. Att vara här ger verkligen blodad tand! Men det är nästan en vecka kvar här och jag tänker ta tillvara på varje stund. 
 
Snart väntar Fisherman's wharf, Golden Gate-bron, cable cars, mer shopping och turistfällor. ;) Och förhoppningsvis Alcatraz! Tyvärr var jag för sen med att boka så det är fullbokat till slutet av juli just nu, men det finns en stand by-kö man kan stå i och hoppas att nån annan fått förhinder. Reskassan är inte slut än så vi kanske hoppar på en utflykt till Muir Woods och kollar in gigantiska träd. Vi får se, det är inget spikat förutom hotellet.
 
Hoppas ni har det bra där hemma, hörde att vädret börjar ordna upp sig? Later!

Kommentarer
Postat av: Ylva

Jag antar att mina USA-tips från 1982 inte är rykande aktuella men minns faktiskt Muir woods som något alldeles särskilt så försök ta er dit! Kram!

Svar: Tack för tipset! Vi ska höra imorgon om d finns platser kvar :)
Joanna Pettersson

2012-07-06 @ 10:54:21
URL: http://yfronten.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0