Sedvanor och i-landsproblem

Läste att den vanligaste frukosten på hotell och motell i Amerika är blaskigt kaffe och en donut. Ibland finns det toasts med sylt också, om man slår på stort.
Kände att vi skulle prova det här hemma, så man blir van liksom.
C ville ha en ihopringlad orm och en bil på mackan, sen skulle jag ha ett hjärta och en stjärna.
Känner att den här resan kommer göra under med figuren..
Och imorse hände det igen - telefonen ringde okristligt tidigt. Jag svarar och i luren är nån förvirrad pensionär som undrar hur länge vi har öppet idag? Ja, då har du ringt fel, svarar jag. Det är nämligen så att vi har nästan samma nummer som en matvarubutik i stan, och kastar man om två sista siffrorna kommer man till en blomsteraffär. Funderar på allvar att lära mig deras samtliga öppettider, även under storhelger. Alternativt svara att: ja men vi har öppet hela dagen, ta med fikabröd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0