Förväntningar

Det började som en riktigt pissig dag. Trött, ett rödsprängt öga och givetvis missade jag bussen. Tog bilen till jobbet och förväntade mig att passera några lagom undangömda polisbilar i nån kontoll så jag drog på lite extra. Jag menar, ska man få böter kan man iaf få valuta för det innan? Men nej, inga polisbilar i sikte. (Förutom dom man ser varje dag eftersom poliserna huserar i huset mittemot mitt jobb)
Väl på jobbet hade jag ett jobbigt samtal att ringa. Förberedde mig mentalt, yogade i typ hundra olika positioner för att finna sinnesro och motståndskraft mot dom ord som snart skulle tjonga rätt in i örat på mig med alldeles för hög decibel. Stängde alla kontorsdörrar, stålsatte mig, svalde hårt och slog numret - och möttes av en glad röst! What?! Personen var inte alls arg, utan var glad och tacksam för mitt samtal. Jag fattade ingenting.
En pissig dag slutade iallafall som en bra dag - inga fortkörningsböter och inget skäll, det är knappt så en kan tro't!
Nu ska jag ställa klockan på kvart i mitt i jävla natten igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0